Ό,τι καλύτερο για την υγεία σου

«Ναι» υπό προϋποθέσεις στη σάουνα, το αφρόλουτρο και τη γυμναστική στη ζέστη

12359779_custom.jpg

Η γυμναστική στη ζέστη, ένα ζεστό αφρόλουτρο και η σάουνα είναι ασφαλείς στην εγκυμοσύνη, αλλά υπό προϋποθέσεις, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ, στην Αυστραλία.

Η άποψη αυτή βασίζεται στην ανάλυση στοιχείων από 347 γυναίκες σε διάφορα στάδια της εγκυμοσύνης, οι οποίες δέχτηκαν να θερμομετρούνται ενόσω έκαναν γυμναστική, σάουνα ή αφρόλουτρο.

Το θέμα είναι σοβαρό για τις εγκύους, στις οποίες συνιστάται να αποφεύγουν την έκθεση σε έντονη ζέστη διότι υπάρχει κίνδυνος τερατογένεσης εάν η εσωτερική θερμοκρασία τους υπερβεί τους 39 βαθμούς Κελσίου.

Όπως όμως γράφουν οι ερευνητές στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Sports Medicine, οι υπάρχουσες κατευθυντήριες οδηγίες είναι ασαφείς όσον αφορά τους συνδυασμούς κλίματος και δραστηριοτήτων που πρέπει να αποφεύγονται και έτσι οι έγκυοι συνήθως αποτρέπονται «άνευ λόγου» από διάφορες δραστηριότητες.

Για να διερευνήσουν το θέμα, αποφάσισαν να δουν πόσο αυξάνεται η εσωτερική θερμοκρασία του σώματος κατά την ενεργητική και παθητική έκθεση των εγκύων στη ζέστη.

Όπως διαπίστωσαν, είτε οι γυναίκες γυμνάζονταν στη ζέστη (στην ξηρά και μέσα στο νερό), είτε έκαναν σάουνα ή αφρόλουτρο, η σωματική θερμοκρασία τους δεν υπερέβαινε τους 38,9 βαθμούς Κελσίου.

Η υψηλότερη θερμοκρασία καταγράφηκε σε όσες έκαναν υψηλής εντάσεως αεροβική (έφταναν το 80-90% του μέγιστου καρδιακού παλμού τους) στην ξηρά. Κατά μέσον όρο ήταν 38,3 βαθμούς Κελσίου, ενώ μία έγκυος ανέβασε θερμοκρασία 38,9 βαθμούς.

Η μέση εσωτερική θερμοκρασία των εγκύων που έκαναν ασκήσεις στο νερό ήταν 37,5 βαθμοί Κελσίου, σε όσες έκαναν αφρόλουτρο ήταν 36,9 βαθμούς και σε όσες έκαναν σάουνα ήταν 37,6 βαθμούς Κελσίου.

Επειδή, όμως, η διάρκεια έκθεσης των εγκύων σε όλες αυτές τις δραστηριότητες παρουσίαζε διακύμανση, οι επιστήμονες συνέλλεξαν όλα τα στοιχεία και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι έγκυοι μπορούν με ασφάλεια:

  1. Να γυμνάζονται έως και 35 λεπτά στο 80-90% του μέγιστου καρδιακού παλμού τους και σε περιβαλλοντική θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου, με σχετική υγρασία 45%. Κλασικό παράδειγμα υψηλής εντάσεως αεροβικής είναι το τρέξιμο.
  2. Να κάνουν ασκήσεις σε νερό θερμοκρασίας μικρότερης ή ίσης με 33,4 βαθμούς Κελσίου, επί έως και 45 λεπτά.
  3. Να κάνουν ζεστό αφρόλουτρο (θερμοκρασία νερού 40ο C) ή σάουνα (70ο C, 15% σχετική υγρασία) για έως και 20 λεπτά.

Τα προαναφερθέντα μπορούν να γίνουν «ανεξάρτητα από το στάδιο της εγκυμοσύνης» και «δίχως να φθάσουν σε εσωτερική θερμοκρασία μεγαλύτερη από το όριο της τερατογένεσης».

Όπως σημειώνουν οι ερευνητές στο άρθρο τους υπάρχουν ενδείξεις ότι στη διάρκεια της εγκυμοσύνης εντείνεται η ικανότητα του σώματος να ρυθμίζει την εσωτερική θερμοκρασία του. Ωστόσο θα απαιτηθούν περαιτέρω έρευνες για να επιβεβαιωθεί αυτό.

Στο μεσοδιάστημα, εάν θέλετε να γυμνασθείτε, να κάνετε σάουνα ή να απολαύσετε ένα χαλαρωτικό αφρόλουτρο, συμβουλευθείτε τον μαιευτήρα σας, διότι για να ληφθεί η τελική απόφαση πρέπει να συνυπολογιστούν και πολλοί άλλοι παράγοντες, όπως η πορεία της εγκυμοσύνης και η γενικότερη υγεία και φυσική κατάσταση της εγκύου.

 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά

Το περιεχόμενο της παρούσας ιστοσελίδας έχει ως στόχο την πληροφόρηση των χρηστών-επισκεπτών της και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει το γιατρό σας. Απαγορεύεται, χωρίς την προηγούμενη, έγγραφη άδεια απο το διαχειριστή της σελίδας, η οποιαδήποτε χρήση, εκμετάλευση, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή και αντιγραφή με οποιονδήποτε τρόπο του περιεχομένου και υπηρεσιών του παρόντος δικτυακού τόπου-Νόμος 212/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Βρείτε μας στο κινητό σας

qr code

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

για να λαμβάνετε χρήσιμα νέα για την υγεία σας.

* Με την εγγραφή σας στο Newsletter αποδέχεστε την Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που περιγράφεται εδώ

Copyright by Women's Health Clinic. All rights reserved.