Ό,τι καλύτερο για την υγεία σου

Ορμονική Ισορροπία. Πώς θα επαναφέρετε την ισορροπία των γυναικείων ορμονών με φυσικό τρόπο;

18300069_xxl-1.jpg

Οι ορμονικές διαταραχές αποτελούν ένα συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Έχοντας υπ’ όψιν ότι το ορμονικό σύστημα χαρακτηρίζεται από αλληλεπιδράσεις στα επίπεδα των ορμονών, αν μία ορμόνη βρεθεί εκτός φυσιολογικών επιπέδων, οι άλλες απλά θα ακολουθήσουν.

Ενώ είναι πολλοί παράγοντες που μπορούν να διαταράξουν την ισορροπία των γυναικείων ορμονών, τα καλά νέα, είναι ότι αυτή η διαταραχή μπορεί να διορθωθεί χωρίς φάρμακα, με φυσικούς τρόπους.

# Ακολουθείστε μία σωστή διατροφή

Βασικό βήμα στην αποκατάσταση της ορμονικής ισορροπίας είναι να αποφύγετε όλους τους επιβλαβείς παράγοντες στη διατροφή σας, όπως είναι η ζάχαρη, η καφεΐνη , το αλκοόλ. Οι ορμονικές διαταραχές ενισχύονται από την κακή διατροφή. Αν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες ζάχαρης ή γλουτένης, παράγετε περισσότερη ινσουλίνη, περισσότερα οιστρογόνα και περισσότερη τεστοστερόνη. Επιπλέον, ιδιαίτερα αρνητική επίδραση στην ορμονική ισορροπία, όπως και στη γενικότερη υγεία, επιφέρουν τα χημικά πρόσθετα, οι ορμόνες και τα αντιβιοτικά που περιέχονται στα τρόφιμα λόγω της βιομηχανικής επεξεργασίας. Για να αποφύγετε την επίδραση αυτών των ορμονικών διαταρακτών, προτιμείστε να καταναλώνετε οργανικά τρόφιμα που είναι ελεύθερα από χημικά πρόσθετα.

# Συμπληρώστε ότι χρειάζεται

Η ανεξέλεγκτη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής είναι πιθανό να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά και να υπερφορτώσει τον οργανισμό. Αντίθετα η λήψη απαραίτητων βιταμινών και θρεπτικών συστατικών, όπως τα  Ω-3 λιπαρά οξέα, η βιταμίνη D και η βιταμίνη B, βοηθούν στην εξισορρόπηση των οιστρογόνων. Επιπλέον, πολύ σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ισορροπίας των ορμονών, παίζουν τα επίπεδα ασβεστίου και μαγνησίου. Αν θέλετε να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να επιτύχει μία ορμονική ισορροπία φροντίστε ώστε η διατροφή σας να είναι πλούσια σε προβιοτικά , αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Ε και αντιφλεγμονώδη Ω- 6 λιπαρά οξέα. Το πράσινο τσάι θα μπορούσε να γίνει ο μεγάλος σύμμαχος σας.

# Άσκηση

Η άσκηση μειώνει τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος. Με τον τρόπο αυτό, συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός ισορροπημένου ορμονικού προφίλ. Το τρέξιμο, το περπάτημα και ο χορός είναι ιδανικά για την ενίσχυση του μεταβολισμού, αλλά το παν είναι να επιλέξετε ένα είδος άσκησης το οποίο σας ευχαριστεί.

#  Μείωση άγχους

Το χρόνιο άγχος επιδεινώνει ή και προκαλεί ορμονικές διαταραχές. Το κλειδί είναι να βρείτε κάτι, με το οποίο μπορείτε να χαλαρώνετε, να αποβάλλετε το στρες και να αισθάνεστε δημιουργική. Μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια κάποιου ειδικού, αν νιώθετε ότι το έχετε ανάγκη.

# Επαρκής ύπνος

Ο ανεπαρκής ύπνος είναι δυνατόν να εντείνει τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου, της εμμηνόπαυσης και άλλων προβλημάτων που σχετίζονται με τον εμμηνορροϊκό σας κύκλο. Ένας 8ωρος, συνεχής και ποιοτικός καθημερινός νυχτερινός ύπνος, είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τον οργανισμό σας γενικότερα και για τη ρύθμιση του ορμονικών επιπέδων, ειδικότερα.

# Μείωση αλκοόλ

Το αλκοόλ αυξάνει τα επίπεδα οιστρογόνων αλλά και τις πιθανότητες ανάπτυξης μορφών καρκίνου. Αν δεν επιθυμείτε να απέχετε εντελώς, τουλάχιστον μειώστε την κατανάλωση στο ελάχιστο δυνατό (1 με 2 ποτήρια κρασί την εβδομάδα).

Διαβάστε επίσης: 7 είναι οι ορμονικές διαταραχές που μπορεί να ευθύνονται για την εξάντληση, την αύξηση βάρους και τις συναισθηματικές διαταραχές μίας γυναίκας

Σχετικά

Το περιεχόμενο της παρούσας ιστοσελίδας έχει ως στόχο την πληροφόρηση των χρηστών-επισκεπτών της και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει το γιατρό σας. Απαγορεύεται, χωρίς την προηγούμενη, έγγραφη άδεια απο το διαχειριστή της σελίδας, η οποιαδήποτε χρήση, εκμετάλευση, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή και αντιγραφή με οποιονδήποτε τρόπο του περιεχομένου και υπηρεσιών του παρόντος δικτυακού τόπου-Νόμος 212/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Βρείτε μας στο κινητό σας

qr code

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

για να λαμβάνετε χρήσιμα νέα για την υγεία σας.